چرا وبسایت نیاز به سئو و بهینه سازی دارد؟

 

قبل از اینکه به دلیل نیاز وبسایت به سئو بپردازیم بهتر است بدانیم (SEO) سئو چیست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد که یکی از بهترین روش برای افزایش بازدید سایت است، البته این به این معنای فریب موتورهای جستجو با روش های غیر اخلاقی نیست بلکه برای بهبود رتبه وبسایت به روش های طبیعی  و هدفمند است.

 

برای درک بهتر از سئو بهتر است بدانید که چطور کار میکند؟

موتورهای جستجو از الگوریتم ها و معیارهای مختلفی استفاده میکند تا وبسایت ها را رتبه بندی کند، هرچقدر وبسایت و محتوای شما از نظر موتورهای جستجو بهتر باشد و امتیاز شما در آن بیشتر باشد ( که این به آن معناست که وبسایت شما مطابق با معیارهای آنهاست) درجستجوی مربوط به کلمات کلیدی و یا محصولات توسط کاربران،احتمال نمایش وبسایت شما در نتایج اولیه بیشتر میشود و نسبت به سایت های رقبا جایگاه بهتری را کسب خواهید کرد.

حالا که در مورد SEO و اینکه چگونه کار میکند شناخت لازم را پیدا کردیم، ضرورت نیاز به انجام آن برای وبسایت را نیز بهتر درک خواهیم کرد. این روش به بهتر دیده شده شدن سایت شما کمک میکند، اگر فروشگاه اینترنتی هستید و محصولاتی برای فروش دارید میتوانید با سئو بر روی عبارت محصولاتتان در رتبه های برتر گوگل قرار گرفته و فروش خود را افزایش دهید و اگر برای شناخته شدن برند خود تلاش میکنید یکی از بهترین روش ها انجام سئو بر روی برند شماست.

ممکن است وبسایت شما یک وبسایت خدماتی باشد و خدمات خاص و جدیدی ارائه دهید ولی تا وبسایت شما دیده نشود امکان استفاده از آن خدمات برای کاربران امکان پذیر نیست پس باز هم برای بهتر دیده شدن وبسایت خودتان به بهینه سازی وبسایت نیاز دارید.SEO برای هر نوع وبسایت در هر زمینه ای ضروری است.

 

چرا باید سئو وبسایت را به شرکت های معتبر با نمونه کار سپرد؟

انجام این فرایند مهم همانقدر که برای سایت میتواند مفید باشد و باعث افزایش رتبه وبسایت در موتورهای جستجو شود، اگر به درستی انجام نشود میتواند بسیار زیاد ضربه به وبسایت وارد کرده و امتیاز منفی به سایت بدهد، پس باید بسیار مراقب باشید که طبق قوانین انجام شود و وبسایت شما امتیاز منفی نگیرد. برای اینکار باید از شرکتی که میخواهید خدمات SEO بگیرید حتما نمونه کار داشته باشند و در جلسه مشاوره بخواهید که روش انجام و روند کار را برای شما توضیح دهند. در صورتی که به سئو حرفه ای برای وبسایت خود نیاز دارید میتوانید با مشاوران ما در تماس باشید.

در ادامه سه نوع از روش های بهینه سازی را توضیح خواهیم داد که دانستن این اطلاعات در جلسه مشاوره به کمک شما می آیند:

سه روش سئو کلاه سفید،کلاه سیاه و کلاه خاکستری که در زیر به طور مختصر به توضیح هرکدام میپردازیم.

 

 

کلاه سفید

White Hat Seo یا کلاه سفید یکی از بهترین روش ها است چرا که در این روش تکنینک هایی که استفاده میشود طبق قوانین و مقررات تعیین شده توسط موتورهای جستجو مانند گوگل انجام شده و به بهبود رتبه بندی سایت درنتایج موتورهای جستجو به طور طبیعی میشود. به این روش، سئو اخلاقی نیز گفته میشود و دلیل آن نیز این است که این روش بر پایه اخلاق و صداقت است.

 

کلاه سیاه

Black Hat Seo یا کلاه سیاه برعکس روش کلاه سفید، این روش برخلاف قوانین و مقررات تعیین شده توسط موتورهای جستجو است و در آن رضایت کاربران نادیده گرفته میشود و با دور زدن قوانین و سوءاستفاده از ضعف های موتورهای جستجو به رتبه های بالایی در نتایج موتورهای جستجو راه پیدا میکند، هرچند که این روش نسبت به روش قبلی (کلاه سفید) خیلی زودتر به نتیجه میرسد اما این نتیجه همیشگی نیست و ممکن است خیلی زود این نقض قوانین توسط موتورهای جستجو مشخص شود و ضربه بسیار سنگینی به وبسایت شما وارد شود.

 

کلاه خاکستری

Gray Hat Seo یا کلاه خاکستری مابین کلاه سفید و کلاه سیاه است یعنی طبق قوانین موتورهای جستجو عمل نمیکند ولی طوری اجرا میشود که موتورهای جستجو متوجه نقض قوانین آن نمیشوند، یعنی محتواهای متنی به صورتی نوشته میشوند که صرفا با هدف کسب رتبه و افزایش ترافیک سایت باشند و به حد کافی از کلمات کلیدی در آن استفاده شده باشد ولی لزوما ارزشی برای کاربران و بازدیدکنندگان ندارد.

پیام بگذارید