سرور

خرید سرور مجازی اشتراکی یا اختصاصی؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است اول به سوال سرور چیست؟ پاسخ دهیم و سپس به بحث در مورد تفاوت سرورهای اشتراکی و اختصاصی بپردازیم.

سرور چیست؟

در یک تعریف جامع منظور از سرور، سیستم هایی است که وظیفه سرویس دهی و ارائه خدمات به سایر سیستم ها را دارد. در واقع سرورها فضای مورد نیاز برای ذخیره اطلاعات مربوط به وبسایت ها و سایر نرم افزارهای تحت وب را فراهم می‌کند. بنابراین کاربران قادر خوهند بود همیشه به اطلاعات این سایت ها و نرم افزارها دسترسی داشته باشند.

مهمترین مشخصه یک سرور، سرعت آن است چرا که علاوه بر جلب رضایت کاربران تاثیر زیادی بر سئو و گرفتن نتایج بهتر در رتبه بندی موتورهای جستجو مانند گوگل دارد. از عوامل تاثیرگذار سرورها در رقابت با یکدیگر می‌توان به حافظه، فضای دیسک، پهنای باند و … اشاره کرد.

خرید سرور مجازی

برای انتخاب سرور مناسب برای وبسایت خود ابتدا باید به چند سوال پاسخ دهید:

چه مقدار حافظه و رم نیاز دارید؟

بودجه در نظرگرفته شده شما برای سرور چقدر است؟

سرعت رشد کسب و کار خود را چقدر پیش بینی می‌کنید؟

آیا نیاز به بکاپگیری وجود دارد؟

آیا در آینده نیاز به توسعه دارید؟

در صورتی که جواب این سوالات را نمی‌دانید می‌توانید برای مشاوره و انتخاب سرور مناسب با کارشناسان ما در صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

 

انتخاب سرور های اشتراکی یا اختصاصی؟

برای اینکه بدانیم بهتر است از سرور های اشتراکی برای وبسایت خود استفاده کنیم و یا از سرورهای اختصاصی ابتدا باید بدانیم سرور اختصاصی و سرور مجازی یا اشتراکی چیست؟ و سپس به تفاوت آنها بپردازیم:

سرور اختصاصی

سرور اختصاصی به نوعی از میزبانی وب گفته می‌شود که صورت کاملا اختصاصی است و سرعت بسار بالایی دارد، در این نوع سرور کاربر کنترل کامل بر روی سرور دارد و منحصراً  توسط یک سازمان یا یک کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد، لازم به ذکر است که این سرور ها هزینه زیادی دارند.

 
سرورهای اشتراکی

 در سرور های اشتراکی، یک سرور فیزیکی به چند قسمت تقسیم می‌شود و به چند سرور مجازی تبدیل میشود و از منبع اصلی سرور فیزیکی استفاده می‌کنند. این نوع سرور ها به دلیل اشتراکی بودن هزینه پایین تری دارد.

 
تفاوت سرور اختصاصی و سرور اشتراکی چیست؟

سرور اشتراکی نسبت به سرور اختصاصی قیمت کمتری دارد.

منابع سرور اختصاصی نسبت سرور اشتراکی بسیار بالاتر هستند. منابع سرور های مجازی بصورت مشترک توسط چند سایت استفاده می‌شوند، در صورتی که سرور اختصاصی فقط توسط یک سایت یا سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خاصیت تقسیم پذیری در سرورهای اشتراکی امکان ندارد اما سرورهای اختصاصی را می‌توان به ماشین های مجازی کوچک تر تقسیم کرد.

امکان نصب تمامی نسخه های سیستم عامل بر روی سرورهای اختصاصی وجود دارد در حالیکه نصب سیستم عامل های دلخواه بر روی سرور اشتراکی بستگی به عکس هایی که در سرور میزبان قرارداده شده است دارد.

سرور های اشتراکی قدرت سخت افزاری پایین تری نسبت به سرورهای اختصاصی دارد و آن هم به دلیل اشتراکی بودن و محدودیت در منابعی مثل حافظه اصلی، و فضای ذخیره سازی اطلاعات است.

سرورهای اختصاصی امنیت بالاتری نسبت به سرورهای اشتراکی دارند.

سرورهای اشتراکی پهنای باند کمتری نسبت به سرورهای اختصاصی دارند.